Uleiul de măsline determină pierderea în greutate? » OlivesLife Romania

Uleiul de măsline determină pierderea în greutate?

Uleiul de măsline este obținut prin presarea măslinelor și prin extragerea uleiului, pe care mulți oameni preferă să-l gătească, să îl presare pe pizza, salate sau paste.

Unele dintre cele mai cunoscute beneficii ale consumului de ulei de măsline includ capacitatea sa de a reduce inflamația, de a susţine sănătatea inimii și scăderea tensiunii arteriale. Poate avea chiar efecte anticanceroase și să protejeze sănătatea creierului, inclusiv ca ameliorare în anumite forme de Alhzeimer.

Conține compuși care pot favoriza pierderea în greutate

Multe dintre beneficiile uleiului de măsline au fost observate în contextul urmării unei diete mediteraneene. Acest tip de alimentație se caracterizează printr-un consum mare de fructe, legume, cereale integrale, cartofi, leguminoase, nuci și semințe. În timp ce dieta include adesea pește, principala sursă de grăsime este uleiul de măsline și, de asemenea, limitează carnea roșie și dulciurile.

Ulei de măsline premium extravirgin Early Harvest Bio Marmaro
Ulei de măsline premium extravirgin Early Harvest Bio Marmaro

Uleiul de măsline conține acizi grași mononesaturați, care au o legătură de carbon nesaturată în compoziția lor chimică. Un studiu de 4 săptămâni a descoperit că bărbații cu exces de greutate sau obezitate care au înlocuit grăsimile saturate cu grăsimi mononesaturate în dietele lor au înregistrat pierderi în greutate mici, dar semnificative, în comparație cu o dietă bogată în grăsimi saturate, în ciuda lipsei unei modificări majore în aportul total de grăsimi sau calorii. Cercetările mai recente au dezvăluit că acizii grași nesaturați sunt probabil mai avantajoși decât grăsimile saturate atunci când vine vorba de menținerea sănătoasă a greutății.

Mai mult, uleiul de măsline este o sursă bogată de trigliceride cu lanț mediu (MCT), care au fost studiate mult timp pentru capacitatea lor de a juca un rol în pierderea în greutate și întreținere sănătoasă. MCT-urile sunt trigliceride care conțin acizi grași cuprinzând 6-12 atomi de carbon. Sunt descompuse rapid și absorbite de ficat, unde pot fi folosite pentru energie. În timp ce unele studii au găsit un efect pozitiv al MCT asupra pierderii în greutate, altele nu au găsit niciun efect.

Totuși, un studiu a comparat MCT-urile cu trigliceridele cu lanț lung, constatând că MCT-urile au dus la o producție mai mare de anumiți hormoni de reglare a apetitului, cum ar fi peptida YY, care produce senzația de saturație. Alte cercetări indică faptul că MCT-urile pot încuraja pierderea în greutate prin creșterea arderii de calorii și grăsimi în organism.

Uleiul de măsline este o sursă bună de acizi grași monoinsaturați și trigliceride cu lanț mediu, ambii care s-au dovedit că oferă beneficii potențiale atunci când sunt incluși în dietele de slăbit.

Cum să folosești uleiul de măsline pentru slăbit?

Uleiul de măsline poate fi util pentru pierderea în greutate, dar pare a fi cel mai benefic atunci când este utilizat în anumite moduri și cantități.

Există 119 calorii și 13,5 grame de grăsime în 1 lingură (15 ml) de ulei de măsline. Aceasta poate adăuga rapid la o dietă cu restricții calorice, așa că este mai bine să folosiți uleiul de măsline în cantități limitate pentru a nu determina la loc creșterea în greutate.

Studii controlate au constatat că, în urma unei diete îmbogățite cu ulei de măsline timp de cel puțin 12 săptămâni, s-a redus greutatea mai mult decât urmarea unei diete de control.

Uleiul de măsline poate fi folosit ca un dressing pentru salată, amestecat în paste sau supe, uns pe pizza sau legume ori încorporat în produse coapte. Inclusiv consumat pe stomacul gol, uleiul de măsline are multiple beneficii, printre care curățarea ficatului sau stimularea metabolismului.

Sortimente variate de ulei de măsline, la Olive’s Life

În timp ce există afirmații că uleiul de măsline poate fi folosit ca ulei de masaj sau pentru o detoxifiere, cel mai eficient mod de a utiliza uleiul de măsline pentru pierderea în greutate este să îl încorporați în dieta dvs. sănătoasă generală ca sursă de grăsime primară.

Rețineți că o porție mică de ulei de măsline poate contribui la un regim semnificativ de calorii și cantitate de grăsime la dieta dvs. Ca atare, trebuie utilizat în cantități limitate. Uleiul de măsline utilizat ca parte a unei diete bazate pe plante și fricte, precum dieta mediteraneană, poate oferi cel mai mare beneficiu pe termen lung.

Pe site-ul nostru, la secțiunea Ulei de Măsline 💚 veți găsi sortimente din gama de ulei de măsline virgin, extravirgin, condimentat cu arome naturale sau, mai nou, Early Harvest, care oferă încă și mai multe proprietăți curative.

Lasă un răspuns

×

Salut!

Ai o întrebare? Click mai jos pentru a începe o conversație pe WhatsApp sau trimite un email la contact@oliveslife.ro

×