Cum alegi alimentația corectă după Sărbători? » OlivesLife Romania

Cum alegi alimentația corectă după Sărbători?

alimentația corectă după sărbători

În acest articol, încercăm să îți dăm câteva sfaturi utile pentru alimentația corectă după Sărbători, care pot face recuperarea mai ușoară, de la caz la caz.

Petrecerile sau mesele copioase de Sărbători pot fi dificile și pot îngreuna digestia și buna funcționare a organismului, mai ales daca înseamnă abuzuri alimentare sau exces de băuturi alcoolice. Chiar dacă majoritatea nu ne întoarcem la serviciu în această perioadă, corpul nostru are nevoie de recuperare, iar alimentația corectă este esențială în refacerea echilibrului organismului.

Evită înfometarea și introdu fructe în dieta după Sărbători

O dieta slabă sau chiar de înfometare nu este o alegere bună, deoarece îți va da peste cap metabolismul. Rezultatele nu sunt de durată, chiar dacă se obțin rapid. Încearcă să revii la o dietă echilibrată, ușor redusă caloric, dar și să renunți puțin la carne, pentru a corecta efectul exceselor alimentare cu multe proteine și calorii.

Pentru menținerea stării de sănătate, este recomandat să consumăm fructe și legume mai des în această perioadă, împreună cu cereale integrale bogate în fibre, proteinele de natură superioară și lactate fermentate (chefir, sana, lapte bătut).

În ceea ce privește felurile de bază, cele mai la îndemână variante sunt supele cremă și ciorbele de legume sau salatele fresh. Alege o supă de pui, de zarzavat sau supă crema de legume. Supa te hidratează și reface echilibrul electrolitic. Supa de pui este bună pentru creșterea imunității, iar supele de legume sunt bune pentru sistemul digestiv, solicitat mult în ultima perioadă.

Toate acestea sunt sățioase, se prepară rapid și nu costă mult.

O rețetă simplă de salată cu „aur lichid”

Poți încerca, de exemplu, să prepari o salată de vitamine cu ulei de măsline extravirgin – ai nevoie de 2-3 bucăți ardei roșu și tot atâtea de roșii cherry, 500g varză roșie, 4 bucăți ceapă verde, căteva ramuri de pătrunjel, busuioc proaspăt, condimente de bază și, desigur, liantul, uleiul de măsline.

Cum se prepară? Varza se taie fin, ardeii se taie în benzi subțiri, se spală și se cojesc roșiile, apoi se taie în bucăți mari (jumătate). Într-un recipient adânc, se adaugă pătrunjelul tăiat, busuiocul și ceapa verde tocată mărunt. La final, se amestecă ingredientele și se condimentează cu ulei de măsline, sare și piper. Simplu, nu?

Alege o dietă sănătoasă, fără dulciuri și mâncare grasă

Deci, cum începem să gestionăm alimentația corectă după Sărbători? Cel puțin pentru câteva zile, încearcă să nu mai consumi dulciuri si taie din dieta zilnică alimentele care solicită ficatul, cum sunt mâncărurile cu multă grăsime, mâncărurile gătite la oală sau ceaun ori cele care conțin sosuri în exces. Nici alcoolul nu este recomandat, pentru că și acesta conține destul de multe calorii.

În această perioadă, ar trebui ca două treimi din alimentația zilnică să fie formată din crudități. Asta nu înseamnă că ar trebui să excludem de tot proteinele, dar este recomandat să alegem alimentele mai slabe. Poți consuma salate de legume cu puțină brânză sau chiar un ou fiert. De asemenea, pentru mese ușoare cu un plus de gust mediteraneean, le poți combina cu măsline grecești, care sunt extrem de bogate în acizi grași sănătoși și vitamina E.

Specialiștii recomandă ca dieta de recuperare să consiste din 3 mese principale mai light, fără grăsimi și 2 gustări (fructe, în special banane), iar între mese să se consume din abundenta lichid, fără zahăr și îndulcitori, precum apa (de preferință plată) și ceai.

Deoarece este detoxifiantă, noi îți recomandăm să bei o ceașcă de ceai organic de stevie după fiecare masă. Stevia accelerează tranzitul intestinal, ușurează digestia, elimină deranjamentele stomacale și are rol detoxifiant (ajută la eliminarea toxinelor din organism).

Mișcarea și relaxarea aduc un plus de beneficii

Începe să faci mișcare ușoară! Da, este cunoscut că alimentația joacă rolul cel mai important în slăbire și menținerea formei. Însă, este recomandat ca în această perioadă să faci măcar 30 minute pe zi de mișcare ușoară: plimbare sau jogging (atenție să ai declarația la tine), îmbrăcat moderat pentru a permite repirația corpului. Mișcarea sau chiar exercițiile făcute în casă (gimnastică, stretching) te vor ajuta să echilibrezi digestia și circulația sanguină, dar și să scapi de lipsa de energie și de carbohidrații acumulați din produsele de patiserie specifice Sărbătorilor Pascale.

Dormi o oră în plus! Somnul te ajută să-ți crești imunitatea, este cel mai bun medicament antistres, reglează nivelul de glucoză și scade apetitul. Aerisește des camerele, mai ales cea în care dormi, cel puțin 2 ore pe zi.

Nu în ultimul rând, evită să bei cafea în exces în această perioadă. Schimb-o mai degrabă, cu un ceai bio.

 

Indiferent cum alegi să combini dieta de recuperare după Sărbători, pe www.oliveslife.ro găsești produse naturale, organice la un preț accesibil, livrate direct la ușa ta.

Lasă un răspuns

×

Salut!

Ai o întrebare? Click mai jos pentru a începe o conversație pe WhatsApp sau trimite un email la contact@oliveslife.ro

×